Study! Study!

Assalamualaikum..

Exam lagi dua minggu..semua orang sedang bertungkus lumus study termasuklah saya (konon la kaan..haha!). I wish I could study as hard as the little man in the video below..hihi!



Haha..lega sekejap otak saya melihat baby comel yg kuat study nih. Hehe! Tibe2 rasa cam nak baby la pulak. oh.. oh!

Abaikan saya yang melalut di malam hari.

Doakan yang terbaik untuk semua.. study hard and pray hard!

wslm

Edisi Siasat: Sepetang Bersama Makcik2 Manchester

Salam sejahtera..

Misi saya pada hari ini ialah mengintai kehidupan makcik-makcik di kota Manchester dalam mengharungi masa-masa kritikal sempena peperiksaan yang bakal menjelang. Kelihatannya makcik-makcik ini tidak sebegitu risau dan panik seperti mana yang saya sangkakan. Malah mereka dilihat beriang gembira di tepi tasik yang penuh dengan itik terkedek-kedek. Saya.. wartawan Qatrunnada, menyelami perasaan makcik-makcik ini dalam menghadapi hidup mereka yang serba mencabar. Ikuti wawancara saya..Sepetang Bersama Makcik2 Manchester


Mengintai makcik-makcik yang sedang bergossip di bawah pokok sambil melihat itik terkedek-kedek.

Juadah krew Edisi Siasat ini di taja oleh Ida's catering (Laksa Penang First Timer dan Donut Lidl)

Saya cuba melaporkan keadaan tempat suspek dari semasa ke semasa

Mereka masih dilihat bergossip. Ahli mesyuarat telah bertambah lagi 2 orang menjadikan keadaan semakin hangat dan panas.

Saya yang sedang cuba mencari sudut yang lebih baik utk mengstalker makcik2 agar isi perbualan mereka dapat didengar dgn lebih jelas.

Sesi temuramah bersama makcik I dan E


Makcik-makcik bersama penulis


Penulis membawa makcik-makcik merenung kejadian alam. Makcik-makcik semakin insaf



Penulis membawa makcik2 pulang ke pangkal jalan setelah sedar exam dh dekat


Sesungguhnya exam telah merosakkan kewarasan saya. Sebenarnya sedari pagi tadi bertungkus lumus studi dengan Cik E untuk peperiksaan yang sudah sangat hampir. Apabila hari dah petang dan otak dah tepu saya ajak Cik E beriadah sambil berlari-lari anak di taman. Ditakdirkan Cik I dan Kak A merancang rehlah di sana pada petang itu. Jadi kami menjemput diri kami sendiri untuk turut serta. Hehe! Terima kasih untuk Laksa Penang yang sedap...cucur low density yang menyihatkan dan donut Lidl... dan yang paling utama... Terima Kasih atas ukhuwah yang sangat manis ini.. Moga Allah sentiasa tautkan hati-hati kita. Sayang antunna fillah....

sisters@plattfield

Entry yang tak penting...

Assalamualaikum...

Saya bosan duduk keseorangan dalam bilik. Kerja-kerja kuliah menimbun sebenarnya tambah peperiksaan yang sudah sangat-sangat hampir. Tapi kepala dan hati enggan mahu membuka buku dan menelaah. Sementelah sangat2 penat menjelang hujung minggu seperti ini. Hari ini saja ada dua deadline lab report dan coursework yang perlu dihantar siang tadi. Ada pula mock exam untuk kertas Solid Fluid. Dan sesi lab yang panjang sampai ke petang. Otak minta rehat tapi baru mahu duduk tenang2 sudah disibukkan dan diserabutkan pula kepala dengan masalah lain! oh..oh.. Lupakah kamu tiada rehat di dunia ini? Rehat yang abadi di syurga kelak.

Sementara menunggu mood study datang saya isi masa dengan melompat-lompat dari blog ke blog. Akhirnya saya berkeputusan mahu update blog sendiri yang sudah terlalu lama saya abaikan. Tak ada idea sebenarnya nak tulis apa tiba-tibe terjumpa this blog-thing yang menarik. Mahu tahu ape maksud nama saya tak? (Suke hati die jek elaborate panjang lebar nama saya, padahal mak saya kasi nama tu sebab nak saya jadi perempuan yang halus dan lemah lembut. Maklumla maksud nama saya 'cahaya kehalusan'... hui2!)




What Nur Liyana Means



You are very intuitive and wise. You understand the world better than most people.

You also have a very active imagination. You often get carried away with your thoughts.

You are prone to a little paranoia and jealousy. You sometimes go overboard in interpreting signals.



You are a very lucky person. Things just always seem to go your way.

And because you're so lucky, you don't really have a lot of worries. You just hope for the best in life.

You're sometimes a little guilty of being greedy. Spread your luck around a little to people who need it.



You are wild, crazy, and a huge rebel. You're always up to something.

You have a ton of energy, and most people can't handle you. You're very intense.

You definitely are a handful, and you're likely to get in trouble. But your kind of trouble is a lot of fun.



You are relaxed, chill, and very likely to go with the flow.

You are light hearted and accepting. You don't get worked up easily.

Well adjusted and incredibly happy, many people wonder what your secret to life is.



You tend to be pretty tightly wound. It's easy to get you excited... which can be a good or bad thing.

You have a lot of enthusiasm, but it fades rather quickly. You don't stick with any one thing for very long.

You have the drive to accomplish a lot in a short amount of time. Your biggest problem is making sure you finish the projects you start.



You are a free spirit, and you resent anyone who tries to fence you in.

You are unpredictable, adventurous, and always a little surprising.

You may miss out by not settling down, but you're too busy having fun to care.



You are usually the best at everything ... you strive for perfection.

You are confident, authoritative, and aggressive.

You have the classic "Type A" personality.



Haha...poyo jek elaboration die kan? Ada yang betul ade yang tidak... tak penting pun kamu nak fikir sama ada betul ke tak personaliti saya macam tu. Tak menambahkan iman pun. Kalau kamu datang lawat saya kat bilik saya ni sambil membawa buah tangan seikhlas hati insyaAllah menambahkan pahala. Haaa..tambah musim2 kritikal ni. Tak sabar nak balik Malaysia!!! (padahal tiket pun belum beli lagi..haha!).

Cukuplah saya melalut. Nak pegi minum kopi sat...

wassalam

REMEMBERANCE OF AL-QUDS


Assalamualaikum wmt wbt...

Presenting.. another great event by MSMNorthwest

REMEMBERANCE OF AL QUDS




Their EYES have seen it...our HANDS can shape it!

Come and join us!!